בעשור האחרון אנו רואים עלייה משמעותית בתקציבי הפרסום בדיגטל, לאט לאט הפרסום המסורתי נעלם ואילו חברות פרסום ועסקים גדולים וקטנים מבינים כי עליהם להשקיע אחוז גדול מתקציבי הפרסום שלהם במדיה הדיגיטלית.
על מנת שעסקים יוכלו לחסוך בהוצאות הפרסום ולמנף את תוצאות המכירות שלהם, הם צריכים לבצע תהליך של קידום ממומן איכותי ואופטימלי.
במאמר זה נשתף אתכם במספר דרכים פשוטות ויעילות למינוף מודעות ב-Google Adwords ללא השקעת תקציב נוסף.
- בניית אתר או דף נחיתה רלוונטי למודעות גוגל
המטרה של כל מפרסם בגוגל אדוורדס היא לגרום למכירות לעלות ובכך אתר המכירה או התדמית שאליו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מגיעים אמור להיות אופטימלי, חוויתי ונוח. מעבר לכך עליכם לוודא שהמסר של המודעות זהה למסר שיוצג לגולשים כאשר הם עובר לאתר שלכם. גולשים שיזהו מיד שהאתר שלכם שונה לחלוטין מהמודעה שראו שניות קודם לכן פשוט יעזבו את האתר.אם תבצעו זאת, לא רק שתגדילו את אחוז ההמרות שלכם, גוגל תזהה את האתר או דף הנחיתה שלכם כרלוונטי לגולשים ובכך לקבל ציון גבוהה על פני המתחרים, מה שיגדיל את דירוג האתר שלכם וכך יעלה את המיקום הממוצע לכל מודעה. מיקום גבוה יסייע לכם להופיע יותר ולשלם פחות, שווה לא?
- שימוש במילות מפתח עם התאמה מדויקת וטרגוט לפי מיקום
כמובן שתהליך בחירת מילות מפתח דורש ניתוח ומספר רב של ניסויים. התהליך משתלם כי בבחירה נכונה, התאמה מדויקת וטרגוט לפי מיקום נוכל לפגוע בדיוק בצורות החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו וגם להציע את המוצרים או השירות בהתאם למיקום העסק. - שימוש במילות מפתח שליליות
מילות מפתח שליליות עוזרות לייעל את המודעה שלכם, ולהציג אותה בדפי חיפוש רלוונטיים יותר. מילות מפתח שליליות מאפשרות לכם להגדיר אילו מילות מפתח אינן מתאימות לשירות או המוצר שלכם. השתמשו במילות מפתח ובהתאמות שלהם בחכמה (התאמה רחבה, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת) מילות מפתח שליליות יעצימו את אחוז החיפוש בדפים הרלוונטיים לגלוש ויגדילו את אחוז ציון האיכות של המודעה. - שימוש נכון בסוגי ההתאמה של מילות המפתח
החלק הכי חשוב בניהול קמפיין PPC בגוגל, הוא השימוש במילות המפתח והבחירה בסוג ההתאמה שלהן, בסעיף זה נפרט על כל אחד מההתאמות הקיימות בממשק ניהול המודעות:
+ התאמה רחבה: לחיפוש רחב בכל מילה ובכל סדר (כולל מילים נרדפות) הכוללים את מילות המפתח.+ התאמה רחבה מוגבלת: [מומלצת מאוד לשימוש] היא דומה להתאמה רחבה אך מסומנת באמצעות פלוס (+) בתחילת כל מילה שנרצה. המודעות יכולות להופיע בחיפושים שכוללים את מילות המפתח בהתאמה רחבה ששונו (או גרסאות דומות, אך ללא מילים נרדפות) בכל סדר שהוא.
+ התאמה לביטוי: גורמת למודעות להופיע בחיפושים התואמים לביטוי שהכנסתם במילת המפתח, או בגרסאות דומות של הביטוי. המודעות יוצגו גם אם יש מילים נוספות לפני או אחרי הביטוי אך לא בתוך הביטוי, בהתאמה לביטוי סדר מילות המפתח לא משתנה באותו ביטוי.
+ התאמה מדויקת: כאשר נשתמש בהתאמה מדויקת נגרום למודעות שלנו להופיע בחיפושים שתואמים למונח המדויק שהכנסנו, או בגרסאות קרובות (עשויות לכלול סדר מילים שונה אבל כאשר המשמעות לא משתנה).
הבנה מלאה בצורות השימוש של סוגי ההתאמות יסייעו לבצע ניסויים בתוצאות החיפוש וכך לשפר את העלויות פר הקלה במודעות השונות.
- שימוש בתוספים של מודעות
התוספים של המודעה יעזרו לכם לשפר את יחס ההקלקה על המודעה, לשפר את סיפור המותג ולספק מידע ללקוחות ולגולשים לפני שהם נכנסים לאתר או דף הנחיתה.
קיימים מספר תוספים בגוגל אדוורדס (גוגל משדרגים ומוסיפים מידי פעם) אך הבולטים והחשובים ביותר הם:
+ תוספי Sitelinks: נותן קישורים נוספים בתחתית המודעה שעשויים לתת ערך נוסף ללקוח. למשל, קישורים המובילים לדף הנחיתה שלך או לדפים שונים בתוך האתר.+ תוספי התקשרות: מספק אמון ללקוח על ידי הוספת ערכים ומשפטים קצרים שהלקוח רואה בתחתית המודעה. למשל, "ניסיון של שנים", "שירות מהיר ומקצועי" ועוד.
+ תוספי ביקורת: הוספה שלו יכולה להגדיל באופן משמעותי את המעורבות של הגולשים ואת ההמרה שלהם. טיפ: כדאי להשתמש בביקורות שנלקחו ישירות מהאתר, כך כאשר הגולש יקליק על הקישור הוא יועבר ישירות לאתר שלך.
זאת רק ההתחלה, אפשרויות קידום PPC בגוגל אדוורדס הם קורס שלם בפני עצמו. גוגל מספקים מדריכים מצוינים למתחילים ומתקדמים, בתור התחלה אנחנו ממליצים מאוד ללמוד ישירות מהם. המשיכו להתעדכן בבלוג שלנו לגבי טיפים וטריקים מתקדמים יותר על חסכון בהוצאות התקציב ומינוף הקמפיין עד לכדי הכפלת התוצאות באותו התקציב.