E-E-A-T – Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness
E-E-A-T הוא קיצור של Experience, Expertise, Authoritativeness ו-Trustworthiness, והוא משמש כקריטריונים לאיכות של Google כדי להעריך את האמינות והרלוונטיות של דפי אינטרנט ואתרים. חשוב לציין כאן שזה לא גורם דירוג של אלגוריתם החיפוש של Google, אלא מרכיב של הנחיות הדירוג של איכות החיפוש של Google כדי להעריך את המומחיות של התוכן.
E-E-A-T מתייחס לארבעה מרכיבים מרכזיים:
- Experience (ניסיון) – מידת הניסיון של יוצר התוכן בנושא הנדון.
- Expertise (מומחיות) – רמת הידע והכישורים של יוצר התוכן בתחום.
- Authoritativeness (סמכותיות) – עד כמה יוצר התוכן נתפס כמקור מהימן ובעל סמכות בנושא.
- Trustworthiness (אמינות) – מידת האמון שהגולשים יכולים לתת בתוכן ובאתר.
מטרתו של E-E-A-T היא להבטיח שהתוכן המוצג בתוצאות החיפוש של Google הוא איכותי, מדויק ורלוונטי לצרכי הגולשים. Google מצפה מיוצרי תוכן לספק מידע מהימן ובעל ערך, שנכתב על ידי אנשים בעלי ידע וניסיון בתחום.
על מנת לשפר את ה-E-E-A-T של אתר או דף אינטרנט, ניתן לנקוט בצעדים הבאים:
- יצירת תוכן מקורי, מעמיק ואיכותי הכתוב על ידי מומחים בתחום.
- ציון פרטי המחבר, כישוריו וניסיונו הרלוונטי.
- שימוש במקורות מהימנים ומדויקים וקישור אליהם.
- השגת המלצות וקישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות.
- הצגת מדיניות פרטיות ותנאי שימוש ברורים.
חשוב להדגיש שE-E-A-T אינו גורם דירוג ישיר, אך הוא משפיע על האופן שבו Google תופס את איכות התוכן. על ידי התמקדות ביצירת תוכן מומחה, מהימן וסמכותי, אתרים יכולים לשפר את הנראות שלהם במנועי חיפוש ולספק חוויה טובה יותר למשתמשים.