החלטתם להקים חנות אינטרנטית או למכור שירותים באינטרנט ומחפשים מידע עדכני על סליקת אשראי באינטרנט לעסקים? יצרנו עבורכם מדריך קצר כדי לעשות סדר.
על העובדה שכמעט כל בית עסק שמכבד את עצמו כיום מכבד כרטיסי אשראי – אין חולק.
גם על העובדה שלכל אדם בוגר בישראל יש בכיס לפחות כרטיס אשראי אחד אף אחד לא מתווכח.
השימוש בכרטיס אשראי הפך להיות חלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלנו, ומלווה אותנו במסעדה, בעת הקניות בסופר, בנופש המשפחתי ולמעשה בכל מקום.
מדוע שבית עסק ירצה לאפשר תשלום של לקוחות באשראי? ובכן, יש לכך כמה וכמה סיבות:
1. הבטחת התשלום
בראש ובראשונה, עסקה המבוצעת בכרטיס אשראי היא עסקה שמבצעים שני צדדים, המוכר והקונה, בתיווך של צד שלישי עליו שניהם סומכים.
הקונה קיבל את כרטיס האשראי מן המנפיק, ואילו בית העסק התקשר מול סולק.
זה מבטיח למוכר את העברת הכסף אליו במועדים שסוכמו עימו בתנאי ההתקשרות.
עסקת אשראי אינה דומה במקרה זה למסירת שיק שניתן לבטל, והיא מאפשרת למוכר למסור את הסחורה ללקוח כשהוא יודע שחברת האשראי מתחייבת לבצע את העסקה.
2. תשלום במגוון ערוצים
ביצוע סליקת אשראי מתאפשר במגוון רחב של ערוצי שירות: עסקת אשראי יכולה להיות עסקה טלפונית, עסקה המבוצעת באינטרנט, עסקה המבוצעת בסניף פיזי של בית העסק, עסקה המבוצעת מול מכשירים אוטומטיים, כמו בתחנות דלק, ועוד.
3. ביצוע ללא מגע יד אדם
אחד היתרונות המשמעותיים שמספק עולם הסליקה של כרטיסי אשראי לעסקים, הוא היכולת לעבוד בקיבולת גבוהה ולהעניק שירות למסה גדולה של לקוחות בו זמנית. בתצורת העבודה הזאת, התשלומים מבוצעים בצורה אוטומטית, מבלי הצורך שמוכרן או נציג מטעם החברה יתערב בעסקה.
4. כיצד יכול בית עסק לפעול על מנת לאפשר סליקת כרטיסי אשראי ללקוחות?
סליקת כרטיסי אשראי של לקוחות מתאפשרת לבתי עסק רק לאחר שהשלימו את ההתקשרות שלהם עם אחת מחברות האשראי או לחלופין עם אחת מחברות מאגדי האשראי.
מה זה אומר? מה ההבדל בין החברות האלו? מתי כדאי יהיה לבית עסק לבחור בכל אחת מן האפשרויות? מיד נסביר.
א. התקשרות ישירה מול חברת אשראי
האפשרות הזאת מתאימה בעיקר לחברות גדולות שיש להן משאבים ניכרים.
הסיבה לכך היא, שהתקשרות מול חברת אשראי לצורך ביצוע סליקה כרוכה בעמידה בדרישות מחמירות ובתקן PCI אשר פורט הנחיות בתחום אבטחת המידע והגנת הפרטיות בצורה ניכרת.
כמה מן הדרישות האלו לדוגמה הן התקנה של Firewall לצורך אבטחת תעבורת הרשת, שימוש בתוכנת אנטי-וירוס, הצפנת התעבורה של נתוני האשראי, הגבלת גישה פיזית לנתונים, הרשאות מחמירות בגישת עובדים למידע ועוד.
בדרישות מעין אלו קשה, בדרך כלל, לעסקים קטנים לעמוד, והן מתאימות בעיקר למותגים גדולים, אשר רוצים לשמר לעצמם את האפשרות להציג לגולשים המגיעים לאתר דפי סליקה ממותגים, בצבעי הלוגו של החברה.
במקרים כאלו, סביר שגם עלויות הסליקה תהיינה זולות יותר בשל המסה הגדולה של העסקאות המבוצעות.
ב. התקשרות מול מאגדי אשראי
האפשרות השנייה שעומדת בפני עסקים שלא מעוניינים או לא יכולים להרשות לעצמם לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות של חברות האשראי, היא להיעזר בשירותים של מאגדי האשראי.
בדרך כלל, הרישום וההצטרפות לשירות מול מאגדי האשראי הם קלים ופשוטים הרבה יותר, לא דורשים פרוצדורה מורכבת ומהירים הרבה יותר.
באמצעות התקשרות מול מאגדי האשראי, מקבלים עסקים את היכולת לסלוק באמצעות דפי סליקה ייעודיים ומאובטחים בסטנדרטים גבוהים, שמייצר עבורם מאגד האשראי.
בצורה כזו, נפגם אולי המיתוג של החברה בעת המעבר לדף הסליקה, אך בית העסק יכול להבטיח עמידה בתנאים הנוקשים של חברות האשראי.
לרוב, תהיינה עלויות ההתקשרות מול המאגדים גבוהות בהתאמה.
זקוקים למידע נוסף? נשמח לסייע, צרו קשר לייעוץ בחינם.