רוצים להתחיל למכור באינטרנט ומחפשים מידע על בניית אתר מכירות אונליין? הגעתם למקום הנכון!
במאמר הבא נעשה סדר בתהליך הקמת אתר אונליין כדי לסייע לך בקבלת ההחלטות.
אנשים רבים חולמים על הצלחה ויזמות עוד הרבה לפני עידן האינטרנט.
פתיחת עסק היא משימה קשה למדי ודורשת משאבים רבים, האינטרנט כאן כדי להקל עלינו, היום כל עסק יכול לבניית אתר מסחר אלקטרוני ומכירת מוצרים מקוונת בהישג יד.
לאחר קריאת המאמר תדעו בדיוק איך להתחיל בתהליך בניית אתר מכירות אונליין עבור העסק וגם:
כיצד למצוא את המוצר והנישה המנצחים? איך לבנות את האתר עצמו? ואילו גישות אני צריך ליישם כדי לייצר מכירות?
אז בואו נתחיל!
1. למה בניית אתר מכירות חשובה לכל חנות פיזית?
לפני שמישהו מתכוון לרכוש מהמוצר שלכם, הוא קודם כל צריך למצוא את המותג ואת המוצרים שהוא מכיל.
עבור עסקים פיזיים, זה מגביל את מספר הלקוחות עבור האנשים שעוברים ליד חלון הראווה של העסק בלבד.
סיבה זאתי התעצמה עוד יותר בזמן תקופת הקורונה, בוא אנשים לא טיילו כלל ולא היה להם שום הזדמנות לגלות על עסקים חדשים וחלונות ראווה.
בתקופת הקורונה, למשל, הלקוחות העבירו כמעט את כל קנייתם לאינטרנט.
כך שבשורה תחתונה, אם אתם לא פותחים אתר מכירות אונליין, אתם עשויים לפספס שוק עצום.
אנשים קונים הרבה יותר באינטרנט:
אזרחי ארה״ב רכשו באונליין בסום של 602 מיליארד דולר בשנת 2019 בלבד, וזה נתון עוד לפני תקופת הקורונה.
בחודש הראשון של מגפת הקורונה מכירות האונליין צמחו ב- 49%.
עלויות העסק קטנות משמעותית:
עסק פיזי דורש עלויות רבות שלא קיימות באתר מכירות אונליין.
למשל: השכרת החנות, תלושי שכר עבור הצוות והעובדים, רישוי והיתרים עבור העסק, חשבונות שירות, ריהוט, תחזוקת החנות, ציוד ניקיון ועוד.
הקמת חנות וירטואלית לעומת זאת, אינה דורשת את כלל העלויות האלו. אך חשוב ציין, שישנם תשלומים עבור שירותי אתרים ושיווק.
קניות באינטרנט מספקות בטיחות ונוחות:
ברוב ימות השנה ההליכה לחנות פיזית הינה בטוחה, אך לא בהכרח נוחה במיוחד.
אנשים עייפים, עסוקים וחסרי רצון לבזבז זמן בנסיעה לחנות שלכם וכך מאבדים לקוחות ללא שליטה שלנו.
באתר מכירות אונליין, המסחר קל הרבה יותר, מהיר הרבה יותר ודורש מהלקוחות הרבה פחות. אנשים נוטים לבזבז את כספם כאשר הם לא עובדים או מתאמצים בשביל כך.
2. מה הכי חשוב לפני שאני מתחיל לבנות את אתר מכירות האונליין שלי?
לפני שאנו מתחילים בהקמת החנות הווירטואלית שלנו, יש כמה דברים בסיסיים שאנו צריכים.
בראש ובראשונה אנו צריכים כתובת לאתר שלנו, ״דומיין״ ופלטפורמה לבניית האתר שלנו, למשל: וורדפרס או וויקס.
ישנם עשרות ספקי דומיינים ופלטפורמות לבניית אתרי אינטרנט, לעיתים פלטפורמות הבנייה מספקות גם שירות קניית דומיין וזו כמובן הדרך הקלה ביותר, לרכוש אותם יחדיו.
זה ממזער את מספר המשימות שעליך להשלים לפני בניית אתר ומקרב אותך עוד יותר לפתיחת עסק האונליין שלכם.
בניית אתר מכירות אונליין יהיה מעט שונה מאשר יצירת אתר רגיל אחר.
מעבר לדומיין שרכשנו ולפלטפורמת בניית האתר שנבחרה נצטרך ככל הנראה להוסיף גם כלים ותוכנות עיבוד תשלום, יחד עם יצירה וייצור המוצרים שלנו בפועל.
להלן רשימה קצרה של כל מה שנדרש לנו כדי ליצור חנות מכירות אונליין:
דומיין, פלטפורמת לבניית אתרים, מעבד תשלומים, הון ראשוני ליצירת המוצרים, אריזה ומשלוח המוצר, שיווק העסק.
3. איך להצליח בבניית עסק חדש באונליין?
חלק זה של המאמר מתאים למי שברצונו להקים עסק חדש לגמרי, ולא לעסקים קיימים שרוצים להשתלב באונליין.
מחקר שוק ומציאת נישה העסק:
לפני שנתחיל ליצור את אתר המכירות שלנו, אנו צריכים לגלות את המוצר שאנו מוכרים.
זאת כמובן כדי למנוע את עוגמת הנפש וההפסד הכספי לאחר הקמת עסק אינטרנטי וגילוי שאין עבור המוצר רוכשים.
יש להקדיש זמן מראש למציאת השוק הנכון והמוצרים הנכונים שימכרו.
חיפוש מוצרים נחשקים:
אחת הדרכים לגרום לכך שהמוצרים שלכם יימכרו היא יישור קו יחד עם הטרנדים העכשוויים בשוק.
על ידי כניסה לשוק טרנדי בזמן הנכון, ניתן לרכב על גל המכירות בטווח הקצר והארוך.
חפש מוצרים שאתה אוהב:
מבלי התשוקה שלכם העסק לא יצליח לשרוד זמן ארוך.
יהיה לכם הרבה יותר קל למכור מוצרים ולשמור על מומנטום החנות אם אתה תאהב ותעריך את מה שאתה מוכר.
4. הכנות למכירות אונליין
לאחר שהחלטנו על השוק והמוצרים שאנו רוצים למכור, יש לחשוב על השיקולים הבאים: ראשית, יש לוודא שהמוצר הנבחר הינו קל וזול לשילוח.
היצמדות למוצרים שאינם שוקלים הרבה וקלים לשילוח תהפוך את חיי העבודה שלך לכלים יותר ובנוסף תוכל לשמור על מחירים זולים עבור המוצרים שלך בזכות השילוח הזול.
5. אלמנטים חשובים עבור אתר מכירות אונליין
לפני שאנו מתחילים בבניית האתר, יש להקדיש זמן על מנת להחליט אילו אלמנטים ופונקציות אנו רוצים שיהיה לאתר שלנו וכיצד לארגן אותו בצורה הטובה ביותר.
ארגון האתר על פי קטגוריות:
ארגון האתר הינו אלמנט חשוב במיוחד עבור נגישות ונוחות הלקוחות, ככל שהאתר יהיה יותר נוח כך הלקוחות ירכשו יותר.
למשל: עבור אתר מכירות של מוצרי בעלי חיים, עדיף לחלק את האתר על פי קטגוריות (כלב, חתול, דגים וכו׳) לעומת לתת ללקוח לחפש את המוצרים לדגים מתוך מאות המוצרים באתר.
סרגל חיפוש:
רבים מהלקוחות יכנסו לעסק שלך על מנת לרכוש מוצר ספציפי שהם מחפשים.
סרגל החיפוש נותן להם את האפשרות להגיע ישירות למוצר שהם מחפשים וכך לזכות ברכישה מהירה.
פידבקים:
יותר מ- 50% מהקונים באונליין מסתמכים על סמך ביקורות קודמות, התבוננות בביקורות טובות של לקוחות קודמים מעלה את סיכויי הרכישה בעשרות אחוזים.
הפעלת ביקורות מראה ללקוחות שלך שאתה בטוח במוצרים שלך ויכול לעמוד מפני ביקורות שונות, אם הביקורות חיוביות המכירות שלך יגדלו.
עגלת קניות:
אינך רוצה שהלקוח שלך יראה מוצר אחד שהוא אוהב וישר יעבור לרכישה, לאחר הרכישה ככל הנראה יעזוב את האתר וימשיך הלאה.
בעזרת עגלת קניות הלקוח יוכל לאסוף מוצרים שהוא אוהב ולהמשיך את הגלישה והחוויה שלו באתר.
6. השקת החנות והגדלת מכירות
אם עשית הכול בהצלחה עד כה, אתה כמעט מוכן להשקת העסק החדש שלך.
לפני השקת החנות שלך יש לבדוק שוב ושוב שהינה מוכנה לחלוטין ללא באגים.
הקדישו זמן לבדיקה נוספת של כל עמוד באתר שלכם עבור שגיאות הקלדה, קישורים שלא עובדים, בצע רכישות דמה כדי לוודא שהתהליך עובר בצורה חלקה ועוד.
7. קידום ושיווק אתר מכירות
שלב זה הוא בעל חשיבות עצומה, האינטרנט מלא בתחרות ואם לא נצטיין בהצגת האתר שלנו במפני אנשים, סביר שלא ימצאו אותנו כלל.
כדי להצליח במשימה זו, עליך להשקיע בשיווק החנות שלנו לעולם.
שיווק תוכן:
שיווק תוכן הינה גישת שיווק פופולרית וחשובה להקפצת האתר שלך במנועי החיפוש השונים ובניית אמון עם הלקוחות שלך.
כך למשוך תנועה רלוונטית יותר של לקוחות לאתר שלך.
שיווק תוכן דורש זמן יקר ועלות כספית כלשהי, אך זו היא אחת מהדרכים הטובות ביותר להגדיל את כמות הלקוחות שלך.
בלוג:
בלוג הוא דרך מעולה לשיווק תוכן.
פרסום קבוע ומתמיד של פוסטים בעלי ערך בבלוג שלך הוא דרך מצוינת לחבור עם הקהל שלך וליצור אתו את האמון שאתה והם מחפשים.
מאמרים/מדריכים וכו׳:
כתיבת תוכן ארוך היא צורה מעולה להצגת הידע הרחב שלך לקהל שלך.
אודיו / וידאו:
זו היא בעצם שיטה נוספת למאמרים, מדריכים וכו׳, אך במקום כתיבת התוכן, צילום והקלטה שלו. ניתן להשתמש בפלטפורמות שונות כמו ספוטיפיי, יוטיוב וכו׳.
כמובן שישנם עוד דרכי שיווק רבות היכולות לשפר את ביצועי העסק שלך, אנו נרחיב על כך במאמר נוסף.
8. עלויות בניית חנות מכירות אונליין
אז הגענו לשאלה שלרוב המעניינת ביותר, כמה עולה לפתוח חנות אינטרנטית?
חנות אינטרנטית הינה זולה בעשרות אחוזים מחנות פיזית, אך איננה בחינם.
עם זאת, בניית החנות עצמה הינה זולה במיוחד ויכולה לנוע מכמה עשרות דולרים בודדות כל חודש ועד כמה אלפי שקלים.
ישנם חברות לבניית אתרים לעסקים המתמחות בבניית אתרי מכירות כמו אלו.
חברות אלו ברוב המקרים יהיו יקרות יותר מאשר בנייה עצמאית אך יביאו עימם את הידע והמקצועיות שלהם, שככל הנראה יהיה שווה הרבה יותר.
סיכום
תקופת הקורונה הקדישה עבור כולנו מדוע כדאי להתקדם עבור עסקים ווירטואליים, במקום או בנוסף לעסק הפיזי שלנו.
בתקופת הסגרים, בעוד החנויות הפיזיות עמדו סגורות וריקות מאדם עם עלויות גבוהות לתחזוקה, עסקים ווירטואליים הרקיעו שחקים בכמות המכירות שלהם ובעלויות מינימליות.
בניית אתר מכירות אונליין אינה משימה קלה אך אינה משימה בלתי אפשרית.
עלינו תחילה להיכנס לעולם הווירטואלי עם מוצר מנצח, ולכן בראש ובראשונה עלינו לעשות חקר שוק מעמיק עבור המוצר והשוק שאליו אנו רוצים לחדור תוך התבססות על השווקים הטרנדיים והרלוונטיים כיום.
לאחר מכן יש לבחור את כתובת האתר שלנו וכיצד אנו הולכים לבנות אותה, ניתן לבחור בין פלטפורמות לבניית אתרים עצמאית או עסקים לבניית חנויות וירטואליות.
ישנם הבדלי מחירים בין האפשרויות אך לכל צד ישנם היתרונות שלו, ולכן חשוב לשקול זאת.
הדבר האחרון והחשוב ביותר שעלינו להצטיין בו, הוא השיווק.
ישנם סוגים רבים ושונים של שיווק, הנגיש ביותר הוא שיווק תוכן.
בעזרת כתיבת תוכן ארוך כמו מדריכים, מאמרים וכו׳ אתה תוכל להנגיש את הידע הרחב שלך לקהל הלקוחות שלך ולרכוש את אמונם.
ניתן לפרסם את תוכן זה בעזרת בלוגים / פודקאסטים / סרטונים ועוד.
זקוקים למידע נוסף? השאירו פרטים לשיחת ייעוץ בחינם!
נשמח לסייע לכם בשאלות נוספות.
השאירו פרטים בטופס צרו קשר לתיאום שיחה.
הישארו מעודכנים, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.